پیام تبریکی طرفداران نهضت فراگير دموکراسی وترقی افغانستان دردنمارک( کوپن هاگن) عنوانی تمام اعضا و طرفداران نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان


به مجلس موسسان نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان

 

 

 

دوستان و همرزمان عزيز

 

به اين وسيله بهترين تمنيات و شادباشهای گرم و رفيقانه خويش را بنماسبت آغاز فعاليت رسمي نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان به شما دوستان عزيز و از طريق شما به کتله عظيمي از اعضا و هواخواهان نهضت در داخل و خار ج از افغانستان تقديم مي نماييم.

 

کمال افتخار است که جنبش ترقي خواهانه کشور، با وجود فراز و فرودهای فراواني که در گذرگاه زمان و تاريخ داشته است ، حتا در بدترين شرايط  از حرکت نه ايستاده و همواره درفش آزادی ، استقلال و عدالت اجتماعي را در وطن پرُ افتخار مان افغانستان عزيز، بلند نگهداشته است. اين جنبش بازتاب صدای وجدان بيدار روزگار ما بوده است. فرزندان وطن دوست کشور که به سربلندی افغانستان و خوشبختي مردم زحمتکش آن عشق مي ورزيده اند، تحت هر نوع شرايط ناگواری ، حتي سلطه تفکر سرکوبگرانه و متحجرانه طالباني ، اين آرمانهای مقدس و شريفانه را فراموش نکرده و مبارزۀ شان را در راه تحقق آنها ، برای لحظه يي هم  ختم شده نه پنداشته اند. آنها ميدانسته اند که راه مبارزه ، دشوار، طولاني و پُر خم و پيچ است؛ ولي رسيدن به آن ناممکن نيست.

 

شما ادامه دهنده گان راه پُر افتخار مبارزاني ميباشيد که جنبش های استقلال طلبانه و ترقي خواهانه، دموکراتيک و دادخواهانه را پيموده اند و بمنظور نيل به افغانستان آزاد ، آباد و سر بلند رزميده اند. آنها در راه ايجاد جامعه دموکراتيک ، مدني ، مرفه و عادلانه ، قرباني های فراواني را متقبل شده اند.  قلبا آرزو مي نماييم که شما در اين راه پُر افتخار، با متانت ، شجاعت و دقت ، و تکيه بر مردم زحمتکش افغانستان ، وبر اساس سياستها و برنامه های دقيقا تنظيم شده و مبتني بر شرايط موجود ملي ، منطقه يي و بين المللي ، گام گذاشته و به پيروزی های بزرگ نايل گرديد.

 

نهضت فراگير دموکراسي و ترقي افغانستان در حال و هوای رسما به فعاليت های خود آغاز نموده است که شگاف ميان فقر و ثروت ، و فساد مزمن و گسترده در جامعۀ سخت آسيب ديده از جنگهای فرسايشي طولاني ،  روز تا روز ابعاد وسيعتر مي يابد. عقب مانده گي فرهنگي ، اقتصادی و اجتماعي ناشي از اين جنگها ، روح و روان بخشي بسيار بزرگي ازمردم مان را شديدا مي آزارد. در چنين شرايطي ، کار در جهت جلب مشارکت آگاهانه و گسترده مردم در زنده گي اجتماعي و سياسي ، و همچنان وحدت و يک پارچگي نيروهای ترقي خواه و تحول طلب در پروسه تحولات دموکراتيک و مترقي در کشور، از اهميت استثنايي برخوردار ميگردد.

 

ما با شما هم عقيده ايم که صرف در صورت وحدت و يک پارچه گي حلقات و گرايشها، سازمان ها و احزاب، فعالان و شخصيت های سياسي، ملي ـ دموکراتيک ، تجدد طلب و پيشرو، عدالت خواه و تحول طلب ميتوان به صلح دايمي و ثبات پايدار، تامين دموکراسي و حاکميت مردم، تحکيم وحدت ملي، بازسازی و انکشاف اقتصادی و فرهنگي و عدالت اجتماعي در عمل نايل آمد. ما همچنان از فراخوان شما در امر براه اندازی جنبش وسيع وحدت عمل و سر انجام دعوت و تدوير کنگره وحدت در زمان هرچه کوتاه تر، بمنظور تامين وحدت نيروهای مترقي در يک سازمان واحد سياسي و سراسری کاملا پشتي باني مي نماييم. اميدواريم که تمام نيروهای ترقي خواه کشور به اين درخواست شريفانه شما به زودی جواب مثبت بدهند.

 

با حمايت از اصول مرامي مطرح در برنامه نهضت ، به اين وسيله دست شما را با گرمي و صفای رفيقانه مي فشاريم و برای شما در کارعظيمي که در پيشرو داريد ، صميمانه آرزوی موفقيت مي نماييم.

 

 

 

دوستان شما از کشور دنمارک ( کوپن هاگن )

 

15 فبروری سال 2006

 

 

 

 

 


February 17th, 2006


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها